maandag 18 mei 2009

Plieger prutsers

Omdat ik nooit eerder een CV radiator heb geplaatst, heb ik de handleiding geraadpleegd die bij de designradiator zat. In die handleiding staat op een tekening precies aangegeven hoe de leidingen uit de muur moeten komen. Afstand tot de vloer, onderlinge afstand en ook hoever ze uit de muur moeten steken.


Dus zorg ik er voor dat de leidingen precies 'hart-op-hart' 41 centimeter uit elkaar zitten.


En dan krijg je dit:


De witte verticale balken van de radiator moeten midden boven de leidingen uitkomen. En dat doen ze dus niet, ondanks dat ze helemaal volgens de handleiding zijn geplaatst.


Met dank aan Plieger.

4 opmerkingen:

Niek zei

Wat frustrerend. En nu?

Matthijs zei

Wat extra onderdelen halen en dan creatief wat in elkaar knutselen.

wallie zei

Wat me opvalt is dat alle maten in mm staan. Behalve die 41. Staat er in de handleiding mischien een waarde voor L waar je dan 41mm van af moet trekken?

Matthijs zei

Ik heb de handleiding niet binnen handbereik, maar daar zou je wel eens een punt kunnen hebben Wallie. Misschien stond er wel ergens een tabelletje. Ergens.