dinsdag 18 september 2007

Volgende fase

Het ontwerp is nu wel zo'n beetje klaar. Vrijwel geen wijzingen ten opzichte van de vorige post, maar op speciaal verzoek, nu wel met ergomannetjes.



Morgen een proefopstelling maken en even echt door de badkamer lopen, kijken of het allemaal werkt zoals ik in m'n hoofd heb. Daarna kan ik dan beginnen aan het lastigste karwei, het omleggen van de bestaande leidingen. Lastig omdat zowel de waterleiding, als een afvoerbuis nu uit de vloer komen zetten op een plaats waar straks gewoon gelopen moet worden. Daarbij zijn die leidingen nu nog in gebruik door de tijdelijke douche en de CV installatie, die ik beide niet voor langere tijd wil missen. Kortom, even puzzelen hoe ik dat (tijdelijk?) ga oplossen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Vind deze wel leuk, wel erg druk met al die ergomannetjes, niet echt een 4-persoonsbadkamer. En hoe zit het met de ruimte tussen de "buitenmuur"en het "wastafelmuurtje" waar je langs moet om naar de wc te gaan. Of zijn die ergomannetjes gewoon breed?

Sus

Matthijs zei

In dit 1-persoonshuishouden verwacht ik dan ook niet dat er ooit 4 ergomannetjes (of vrouwtjes) tegelijkertijd in de badkamer zullen zijn. Behalve bij de 'grand tour' van de facaliteiten natuurlijk.

De afgebeelde tegels zijn 40x40 dus het lopende mannetje heeft 90 centimeter tot z'n beschikking (breder dan een standaarddeur) en het zittende mannetje heeft 107 centimeter ruimte in de breedte.