dinsdag 18 september 2007

Badkamerontwerp

Het verhaal van de badkamer.

Eind november begon ik vol enthousiasme aan het slopen van mijn badkamer. Tijdens het slopen was ik nog druk bezig met het maken van de plannen voor mijn nieuwe badkamer en nadat alle materialen besteld waren en de eerste hand gelegd was aan de nieuwe badkamer, was mijn vakantie voorbij. Sinds eind december ligt het badkamerproject dan ook vrijwel stil.

Deze week heb ik vakantie en was het de bedoeling om weer verder te gaan met de badkamer. De afgelopen maanden heb ik aardig nagedacht over de plannen en heb ik moeten concluderen dat ze best wel ambitieus zijn. Misschien wel iets te ambitieus voor de eerste badkamerverbouwing. In de IT hebben we de uitdrukking 'KISS', wat staat voor 'Keep It Simple, Stupid'. Misschien moet ik dat ook maar op m'n badkamer toepassen.

Het idee van de ronde douchecel, die ik helemaal zelf ga maken, dat gaat er uit. In plaats daarvan komt een rechthoekige douchecel. Minder spannend, maar eenvoudiger te realiseren en het resultaat is hetzelfde, namelijk een plek waar je kunt douchen.

Op WonenOnline hebben ze een handige ontwerptool (in flash), waarmee heel eenvoudig een ontwerp gemaakt kan worden van een huis, ruimte in een huis, of zelfs een tuin.

Het herziene ontwerp gaat waarschijnlijk iets als dit worden:


En voor de mensen die het lastig vinden om de maatvoering in te schatten, hier dezelfde badkamer, met een stel ergomannen er in:


Wat uit de tekening niet valt af te leiden is het schuine dak bij het toilet, waar ook een klein dakraampje in zit. Ook is de glazen douchedeur is niet ingetekend. Wellicht dat de douchebak gewoon tegeltjes worden, maar daarvoor moet ik eerst aan het rekenen slaan. Ik heb de tegels immers al liggen en weet nog niet of ik voldoende heb om deze plannen te realiseren.

Een ding weet ik wel: De badkamer is aan het eind van de week zeker niet af. :-)

3 opmerkingen:

Ninia zei

Zelf heb ik de wc en wastafel liever naast elkaar (om praktische niet nader te noemen redenen) en de douche in de hoek. Maar het ziet er erg gezellig uit met die ergomannen erin.

Niek zei

Begrijpelijk maar ook wel een beetje teleurstellend dat de ronde douche niet doorgaat.
Die ergomannetjes maken het helemaal knus.

Matthijs zei

WC & wastafel dicht bij elkaar is praktisch, maar ik wil niet in de toilet staan te kijken als ik m'n tandenpoets. Dus ik probeer de WC zoveel mogelijk uit het zicht te houden. Maar ik heb nog meer ideetjes. :-)