zaterdag 28 april 2007

Gijzelen

Twee partijen zitten aan de onderhandelingstafel en moeten tot een akkoord komen. Maar ze kunnen het maar niet eens worden. Dus besluit 1 van de partijen een andere partij, die geen enkele stem heeft in de onderhandelingen, in gijzeling te nemen. Daarmee hopen ze partij 2 te dwingen om aan hun eisen te voldoen.

Middeleeuwse praktijken?

Nee, dat is heel normaal, als je vrachtwagenchauffeur bent en je vakbond het niet eens kan worden met de werkgevers, over de CAO. Dan ga je gewoon met je truck de weg op en ga je medeweggebruiker treiteren.
"Tot en met 12 mei gaan we prikacties uitvoeren", kondigde vakbondsbestuurder Jan Heilig van FNV Bondgenoten zaterdagmorgen aan. "Chauffeurs rijden een half uur later in colonne weg bij hun bedrijf, ze rijden drie keer over een rotonde of ze rijden een tijdje langzaam op de snelweg."
(bron: NU.NL)

Gewoon het werk neerleggen, zoals normale stakers doen, dat is teveel gevraagd. Nee, ze moeten de overige weggebruikers lastig vallen met hun probleem en daarbij ook het milieu nog eens extra schade toebrengen.

Misschien dat maatschappelijke belangenverenigingen, zoals de ANWB, maar ook milieuorganisaties, hun leden kunnen oproepen om alle FNV gebouwen permanent te blokkeren, net zolang totdat deze bond een verklaring afgeeft om nooit meer publieks- en milieuonvriendelijke acties te houden.

FNV-ers lijken soms net van die kleine kinderen, die maar blijven drammen en als ze hun zin niet kunnen krijgen, hun woede gaan botvieren op andere kinderen. Ik zou geen lid willen zijn van zo'n organisatie.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Nu weet ik weeer waarom ik niet voor het FNV heb gekozen.
ze zijn gewoon te drammerig.
trouwens een goede suggestie van je, in 1e instantie zal ik geen last hebben van hun akties, ik fiets wel.
maar ze denken inderdaad niet aan het milieu en daar pakken ze ons dus mee.
M.

Anoniem zei

I love truckers....

Anoniem zei

he matthijs.. dit is wel een heel erg rechts geluid hoor...