dinsdag 19 december 2006

Vakantie: Dag 21

Vandaag stond ik bij de Gamma de net gekochte spullen in te laden, toen ik werd aangesproken door een vrouw. Of ze me iets mocht vragen. Ze vertelde dat ze van een tijdschrift is, genaamd Intermediar (ah, die ligt bij mij ook regelmatig op de mat) en vroeg of ik mee wilde doen met het item 'Van de straat'. Daarin stellen ze een vraag aan 3 mensen, die een korte reactie geven en met naam, leeftijd, beroep en foto in het blad komen te staan. Nou had ik me al vier dagen niet geschoren en ik zat ook onder het zaagsel, van een uurtje flink cirkelzagen. Dus ik twijfelde even.

Misschien is dit wel mijn kans om wereldberoemd te worden. Dat over twee weken iedereen mij herkent en ik in iedere talkshow te gast ben. Mijn eigen real life soap, 100% Dekker in 25 landen op TV. Dat 10 jaar later 19 december uitgeroepen is tot een nationale feestdag, omdat op die dag Matthijs op de foto ging voor Intermediar. Zo'n kans moet je natuurlijk met twee handen aanpakken.

Of niet?

Wat vinden de buren er van, als de paparazzi hun tenten opslaan in de straat. En kan ik straks nog wel normaal over straat? En wat nou als die real life soap als titel krijgt 'Matthijs is niet wijs' in 150 landen op TV te zien is?
Misschien dan toch maar nee zeggen?

Dat kan ook niet, want dan zitten al die bronsgieters straks in de WW, omdat ze geen opdrachten binnen krijgen om standbeelden van mij te maken. Niemand zit te wachten op chagerijnige bronsgieters, die maar een beetje op straat rondhangen. Dat kan ik die mensen en ook de maatschappij toch niet aandoen? Dus om de banen van de bronsgieters veilig te stellen en ook voor een betere maatschappij, heb ik maar ja gezegd. Jammer voor de buren, ik koop wel een pruik en een zonnebril en dan maar geen real life soap.

De vraag van de journaliste ging over de toetreding van Bulgarije en Roemenie tot de EU op 1 januari. Wat ik daar van vond. De eerste drie zinnen uit mijn mond schreef ze op in haar notitieblokje. Alleen mijn laatste zin weet ik nog: Ze zijn van harte welkom. Die vond ze wel mooi en gaf mij de pen die ze geleend had terug. Nog snel even op de foto, die ik ook nog mocht keuren. Omdat ik er op een foto echt niet knapper op zal worden, vond ik het allemaal wel best en werd ik bedankt voor mijn medewerking.

En dat is dus het verhaal over hoe mijn beroemdheid begon. Of hoe mijn foto in de prullebak van Intermediar terecht kwam.

Maar hoe ging het klussen vandaag? Zoals ik al schreef, ben ik vandaag lekker aan het cirkelzagen geweest en zijn nu alle gaten in de badkamervloer gedicht. Het grote gat, waar eerst de douchebak zat, heb ik afgesloten met een grote plaat hout, die nu nog los ligt. Dit omdat er nog een buis doorheen moet, voor het afvoerputje. Om een uur of zeven maar gestopt en onder de douche gesprongen, want ik moest nog even naar de supermarkt, voor wat eten. Nu wel even geschoren, want je weet nooit wie je onderweg naar, of in de supermarkt tegenkomt.

2 opmerkingen:

Niek zei

Oei, dat wordt op komen draven in oneindig veel kwisjes. Ga maar vast oefenen.
Grappig trouwens, ik zou hebben ingeschat dat je het niet zou doen.

Anoniem zei

Ik heb je toch geleerd, wassen, scheren, netjes aankleden voor je de deur uitgaat:-) mag ik ook een klein bronzen beeldje?